· Fri frakt i hela landet · 30 dgr Öppet köp · Kundtjänst 0340-85 888

Logga in

X

HolyHome logga

 

Dessa villkor gäller när du ska handla hos oss

Leveranser:
HolyHome.se arbetar för att leveransen till våra kunder ska gå så smidigt och snabbt som möjligt. Leverans av allt gods sker i nära samarbete med ledande transportföretag över hela Sverige. Vi reserverar oss dock för eventuella yttre omständigheter som Holyhome.se inte kan råda över. Om något oväntat skulle ske med din leverans, blir du snarast möjligt kontaktad per telefon eller via e-mail.

Din beställning kan komma att levereras hem till din dörr eller till ett lokalt utlämningsställe, beroende på storleken på leveransen. När det gäller hemleverans erbjuds de flesta svenska postnummer  leverans måndag-fredag mellan 08.00 - 16.30 av ett lokalt transportföretag. Leveranstidspunkten som angivits på hemsidan är endast en preliminär tidsangivelse. Hemleverans sker till gatuplan med 1 man per bil. Som kund blir du kontaktad av transportföretaget före leveransen för närmare information om tidpunkt. För öar som saknar broförbindelse eller avlägsna områden avtalas leveransen särskilt för pris, tid och leveranssätt. Direkt leverans erbjuds inte till skärgårdsöar.
Vid köp av mindre skrymmande varor som lampor, barstolar eller mindre spisar, sker leveransen
till ett lokalt utlämningsställe. Du blir då aviserad via sms.

Viktigt angående eventuell transportskada:
Det är mycket viktigt att du tänker på att kontrollera leveransen direkt då du tar emot den, så att den inte skadats under transporten. Om emballaget är skadat ska du inte kvittera fraktsedeln utan att också där notera skadan. Om varan mot förmodan skulle visa sig ha omfattande skador har du som kund rätt att neka till att ta emot godset och låta transportören ta det med sig tillbaka. Observera att du behöver även öppna din försändelse och relativt omgående kontrollera godset. Om det skulle vara en dold skada som inte synts på emballaget har du 4 dagar på dig att rapportera det till oss för att den ska kunna godtas som transportskada.

Frakt:
Alla varor du köper från HolyHome levereras fraktfritt inom Sverige enligt ovan. För leveranser utanför Sverige avtalas särskilt pris.


Reklamationer:
Den främsta målsättningen för HolyHome.se är att våra kunder alltid ska bli helt nöjda. Vi får våra produkter från några av Sveriges ledande producenter och importörer som bara arbetar med kvalitetsprodukter. Ibland är olyckan ändå framme och varan är defekt på något sätt eller har blivit skadad under transporten. Då behöver du kontakta oss snarast möjligt - senast inom 4 dagar (se ovan under "Leveranser") så att vi på bästa sätt kan rätta till felet. Defekter och mindre skador åtgärdas ofta genom att den felaktiga delen ersätts med en reservdel. Ibland kan hela varan behöva bytas ut. Det är då kundens ansvar att godset emballeras tillräckligt före returen. Som regel skickas returfraktsedlar direkt till kunden inför en retur, i annat fall ersätts kunden för den returfraktkostnad som uppstår vid en godkänd reklamation.

Kontakta oss via e-mail info@holyhome.se eller se övriga kontaktuppgifter under "Kontakta oss". HolyHome följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Öppet köp och Ångerrätt  - 100% Nöjd kund garanti:
Du har 30 dagars öppet köp och ångerrätt på alla produkter, även på rabatterade varor.

Om du vill returnera en produkt, så återbetalar vi hela beloppet, dock ej returfrakten, när vi mottagit returen. Du har dessutom möjlighet att öppna förpackningen och titta på varan. Om du vill returnera något så måste du i förväg kontakta oss, exempelvis via e-post till info@holyhome.se för vidare instruktioner. Varan måste returneras oanvänd i sitt originalemballage. Vi återbetalar pengarna inom 30 dagar från att köpet blev hävt. Notera att ångerrätten kan vara inskränkt vid köp som gäller för kunden specialtillverkad vara ( på hemsidan angiven som "Beställningsvara").


Garanti:
För alla varor gäller generellt 1 års garanti om inget annat anges. Utöver detta gäller konsumentköplagen som innebär reklamationsrätt inom tre år. Villkoret för en reklamation är att kunden kan visa att det är fel på varan och inte en skada som uppkommit genom ovarsamhet eller slitage etc. Vi rekommenderar dig att spara kvittot eller faktura och kontoutdrag på köpet, eftersom dessa alltid ska visas upp för att garantin ska gälla. Skriv gärna ut orderbekräftelsen som du fick på den mailadress du angav i samband med köpet. Det är en värdehandling som bör sparas. Vi skickar utförligare kvitto på förfrågan. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Priser:
Priserna på hemsidan är angivna i svenska kronor inklusive moms. HolyHome reserverar sig för eventuella prishöjningar eller momshöjningar som vi inte kan råda över. Vid fakturabetalning gäller en kredittid på 14 dagar. Dröjsmålsränta på fakturabeloppet med 14% plus gällande diskonto gäller från förfallodagen.

Betalning:
Flera olika betalningsalternativ finns:

Bank- och kreditkort:
Säker betalning över internet med MasterCard, EuroCard och Visa. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Socket Layer) och är krypterade, d.v.s mycket säkra.

Faktura:
HolyHome erbjuder både privatpersoner och företag att betala mot faktura. Samtliga fakturor av HolyHome.se är överlåtna till Svea Ekonomi AB. Innan en beställning accepteras görs alltid en kreditkontroll av nya kunder. Av ömsesidiga säkerhetsskäl måste vid fakturabetalning leveransadressen vara samma som fakturaadressen och den adress där kunden är mantalsskriven. Vid köp mot faktura tillkommer en fakturaavgift på 39 kronor.

Delbetalning:
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Detta gäller för köp över 1000 SEK. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet när som helst innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0% ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor hittar du här:
http://www.sveawebpay.se/sv/kontovillkor/kontovillkor-med-eller-utan-ranta/

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här:
http://www.sveawebpay.se/sv/kontovillkor/kontovillkor-rante-och-betalfritt/


Förskottsbetalning:

Givetvis finns det möjlighet att förskottbetala varan direkt in på vårt bankgiro. Kontakta oss då via mail eller telefon.

Förändring av order:
Fram till den punkt då ordern effektuerats äger kunden rätt att utan avgift förändra sin order. Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för ändringen. Vänligen observera att order som redan levererats ut från vårt system ej kan ändras.

Avbeställning:
Fram till den tidpunkt då ordern effektuerats hos Holyhome är den möjlig att annullera. Avbeställning efter denna tidpunkt är inte möjlig, utan kunden är då i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Avbeställning av vara som ej lagerförs av HolyHome är ej möjlig att avbeställa efter det att Holyhome beställt varan för kundens räkning. En avbeställning är inte giltig förrän den bekräftats av HolyHome.


Övrigt:
HolyHome ingår endast avtal med myndig person (18 år).
HolyHome reserverar sig för eventuell slutförsäljning, pris- eller specifikationsförändring av produkter samt för skrivfel på sidorna i butiken.